Regentijd - Reisverslag uit Domburg, Suriname van Ron Kemper - WaarBenJij.nu Regentijd - Reisverslag uit Domburg, Suriname van Ron Kemper - WaarBenJij.nu

Regentijd

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

07 Januari 2008 | Suriname, Domburg

Ja, het schijnt hier nu de korte regentijd te zijn en dat is te merken. Veel bewolking en af en toe flinke buien. Op zich ook wel lekker want zodra het droog is en de zon schijnt is het flink warm. Het levert ook mooie foto’s op!


Zaterdagmiddag zijn we naar Domburg gevaren, met meeste op zeil. Het is maar 10 mijl de Suriname rivier op dus we waren er zo. We liggen hier met nog een paar zeilboten aan een mooring (een blok beton op de rivierbodem met daaraan een kabel en een boei). Er liggen naast een paar Nederlanders nog wat verschillende nationaliteiten. Inderdaad dus ook een Nederlands stel dat hier al ruim een jaar ligt en aan de boot een eiland heeft gemaakt van petflessen. Op de wal zijn een paar eettentjes, supermarktjes en een benzine station. Meer hebben we ook niet nodig. Gistermiddag (zondag) was het erg druk met mensen uit de buurt die hier aan de waterkant wat komen drinken en eten, erg gezellig! Ik weet niet meer of ik het al heb gemeld, maar alles is hier echt spotgoedkoop voor ons. Portie nasi of bami met een lekker stuk kip en wat groente kost 8 SRD (Surinaamse Dollars) wat met een koers van 4:1 maar 2 Eu is. Gistermiddag 2 loempiatjes en een gebakken banaan met pindasaus voor omgerekend 1,10 Eu. In Paramaribo is het, zeker bij de wat meer op toeristen gerichtje eettentjes iest duurder, maar meer dan 15 Srd betaal je niet snel voor een lekker bord eten. De Kilos die ik dacht kwijt te zijn komen er dan ook snel weer aan.....


We zijn nog niet verder met een reisje naar het binnenland boeken. De PC bij het burootje in Paramaribo waar we wilden boeken was de dag van vertrek kapot. Misschien gaan we nog wel een dagje terug daarheen met de bus om te kijken of het nog lukt of anders misschien op eigen gelegenheid ergens heen met de bus. We zien wel, we hebben nog steeds geen haast.


Straks een kijken of we het internet cafe kunnen vinden dat hier ergens moet zijn. Het is trouwens lastig om steeds ergens mijn laptop op te laden dus ik tik deze berichten snel in zonder het na te lezen op spelfouten en zet hem daarna snel weer uit. Ik hoop zo wel nog wat foto’s van Paramaribo bij het vorige bericht te plaatsen want dat lukte de vorige keer ook niet echt via de internetverbinding die we hadden.


Tot gauw maar weer en iedereen nog bedankt voor de nieuwjaarswensen die jullie de afgelopen week hebben geplaatst!


Ron en Bonne

  • 07 Januari 2008 - 20:09

    Yo:

    Regen tijd??? Das vreemd....IK zit hier....meetsal is het ergens regentijd als IK ergens op vakantie ben. Ik krijg het nog voorelkeaar om een moesson in de Sahara uit te laten barsten!!!
    Laat dat een waarschuwing zijn....Ga nooit met Yo op vakantie.
    Maar goed...ben blij dat Bonne ook dat effect heeft!! ;-)

  • 08 Januari 2008 - 13:19

    Ma :

    Mooie foto's Ron,maar wat een wilde haardos en een stoppel baard, het staat je wel.Geniet ervan in het mooie Paramaribo en omstreken.
    Groetjes

  • 08 Januari 2008 - 20:01

    Linda:

    Weer leuke reisverslagen en foto's. Die huisdieren (behalve de eenden dan) spreken mij niet zo aan .... Heerlijk zo'n rustig leventje zonder stress. Hoop dat de binnenlandse trip lukt. Groetjes.

  • 09 Januari 2008 - 10:22

    Maria:

    Jongens laat jullie de parbo biertjes maar goed smaken. Die trip in het binnenland is al geregeld heb ik net gelezen. Vrijdag t/m maandag. Veel plezier jullie. Ron wat zie je er geweldig uit...ja,ja zit hier enorm te smilen... in ieder geval nog veel plezier daar... liefs en dikke zoen Maria

  • 11 Januari 2008 - 14:00

    Andere Yo:

    zit hier helmaal te likkebaarden over het eten heb ik even geluk dat ik net bij de surinaamse toko ben geweest.
    Anders was ik echt morgen surinaam gaan eten jammer genoeg heb ik er wel het 7 voudige voor moeten betalen maar dat maakt niet uit.
    Jammer dat je er niet bent hoor om onze heugelijke datum mee te vieren.
    Nou nog veel plezier en maak nog heel veel van die mooie foto's.
    Groetjes en een knuffel van die ander yo.

  • 11 Januari 2008 - 16:49

    Mariken:

    Zooo, dat ziet er goed uit! Genietze!

    Groetjes, Mariek en Rem

  • 12 Januari 2008 - 19:05

    Cornelis Lamain:

    hoi Ron, net je link ontvangen van Marco en zit je reiservaringen te lezen. Supertrip die je maakt.
    Ik zit trouwens niet zo heel ver van je vandaan. Op 8 januari in Paramaribo aangekomen en de dag daarop door naar Guyana waar ik tot begin FEB zal blijven.

  • 12 Januari 2008 - 19:06

    Cornelis:

    mijn bericht was nog niet helemaal af...hehe. Groeten van mij en ik hoor graag van jou. (Zoute soep is ook erg lekker en niet te vergeten de kip sate).
    salut....

  • 13 Januari 2008 - 14:31

    M@rry:

    Hi guys, wat een geweldig leven daar. Als ik dat zo lees en de foto's bekijk is Suriname zeker de moeite waard om een keertje te bezoeken. Trouwens, dat het Parbo logo zo op Amstel lijkt kan kloppen. De Surinaamse Brouwerij hoort ook bij de Heineken familie!

  • 14 Januari 2008 - 15:30

    Ellen:

    Hi guys,
    Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Omdat er hier zo weinig te beleven is ben ik geneigd niet te reageren. Jullie verhalen zijn zo veel spannender dan de mijne. Nou ok dan, we zijn 4 dagen wezen skien in Flachau. Sneeuw was perfect en s'avonds erg gezellig eten, drinken en dansen in de Gutshof.
    Ron, staat je stoer hoor die lange haren en baard.
    Tot 'horens' maar weer.

  • 15 Januari 2008 - 16:29

    Bianca:

    Hey hallo, leuk de berichten weer te lezen.Tja Ron en Bonne zo zie je nog eens wat.Zelf vind ik de foto's bekijken erg leuk.Beetje meekijken waar jullie uithangen. Ja Bonne jouw "haar" zit ook erg leuk...lekker ruig;-)Hey,veel plezier nog beiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Zeilreis van Nederland via Zuid-Europa en de Canarische Eilanden naar Suriname en het caraibisch gebied. In de zomer van 2008 via de Azoren weer terug. Bonne doet de hele reis. Ron alleen van 1 oktober 2007 tot 1 april 2008.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 14940

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: