Eindelijk de Caribbean! - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Ron Kemper - WaarBenJij.nu Eindelijk de Caribbean! - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Ron Kemper - WaarBenJij.nu

Eindelijk de Caribbean!

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

31 Januari 2008 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Het is al weer een tijdje terug sinds mijn laatste bericht. Maandag 21jan zijn we 's avonds uit Paramaribo vertrokken. Op exact de zelfde plek waar we op de heenweg in een fikse regenbui met veel wind kwamen gebeurde dat nu weer. Precies waar de vaargeul erg smal is tussen de zandbanken. Deze keer stond Bonne aan het roer en ik dus beneden op de GPS en de PC te staren om door te geven wat de koers moest zijn. Verder een erg snelle tocht naar Tabago gehad en in de nacht van donderdag op vrijdag zijn we steeds meer zeil gaan minderen om niet in het donker aan te komen.

Vrijdagochtend de haven van Scarborough binne gelopen. De betonning die op de kaarten stond bleek er niet meer te zijn. Was dus weer een kwestie van ogen goed open houden en de diepte in de gaten houden. Na aankomst ons eerst maar eens gewassen en gedouched. We waren allebei niet helemaal lekker tijdens deze reis dus dat was er bij ingeschoten; ik had toch weer wat last van zeeziekte en Bonne van zijn darmen.

We werden in Scarborough meteen getrakteerd op een hoop lawaai. Vrijdagmiddag en het leek of de hele stad met een fles bier in de hand op straat liep. Verder hebben ze hier een soort van modern soort draaiorgels; Een karretje met een paar enorme boxen erop, een PC of autoradio eraan gekoppeld en knallen met die muziek!!!! Ze verkopen ook meteen CDs met die muziek. veel reggae en soca dus het is hier wel gezellig opstraat. In de buurt ook een mooi strandje gevonde dus eindelijk eens lekker zwemmen in helder water.

Afgelopen maandag zijn we naar Store Bay verhuisd. Ligt aan de westkant van Tobago en is een beetje het toeristische deel van het eiland. Wat meer hotels en restaurants en een heus resort, maar nog steeds leuk en niet overvol. Gisteren hebben we met een huurauto het eiland verkend. Veel mooie kronkelende weggetjes door kleine dorpjes en langs mooie stranden. Niet meer helemaal verlaten, maar massatoerisme kennen ze hier nog niet. We zitten nu in een internet cafe dus ik kan helaas geen foto's plaatsen. Dat doe ik zodra ik weer thuis ben.

Dit zal dus wel mijn laatste berichtje zijn vanuit het buitenland. Volgende week om deze tijd ben ik weer thuis. De afgelopen 4 maanden heb ik ruim 8000Km gezeild en er enorm van genoten. Ik had het niet willen misse, maar ik kijk er nu ook heel erg naar uit om volgende week weer terug te zijn bij Maria!!!!!

Bonne gaat hiervandaan naar Grenada, zo'n 90 mijl hiervandaan. En dan rustig door richting het noorden.

Mijn tijd op internet is bijna op dus ik ga stoppen. Tot gauw allemaal!

Ron

  • 31 Januari 2008 - 19:39

    Yo:

    Volgende keer als je die plas over gaat....toch maar polsbandjes aanschaffen...;-)

  • 07 Februari 2008 - 13:19

    Wim En Anja:

    Snel gedaan zeg. Wij hebben stiekum op internet gekeken hoe duur de bootjes in de Cariben zijn. Als we nu het huis mooi opknappen en goed verkopen als de jongens de deur uitzijn gaat het er misschien toch wel van komen. We hebben zitten smullen van het boek. Goed geschreven en nog heel erg bedankt. Bonne ga jij nu verder schrijven want we zijn wel benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Zeilreis van Nederland via Zuid-Europa en de Canarische Eilanden naar Suriname en het caraibisch gebied. In de zomer van 2008 via de Azoren weer terug. Bonne doet de hele reis. Ron alleen van 1 oktober 2007 tot 1 april 2008.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 14938

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: