einde solotocht - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Ron Kemper - WaarBenJij.nu einde solotocht - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Ron Kemper - WaarBenJij.nu

einde solotocht

Door: Bonne

Blijf op de hoogte en volg Ron

17 Oktober 2007 | Portugal, Cascais

Hoi Allemaal,

Inmiddels is er een einde gekomen aan het eerste solo gedeelte van mijn reis. Ron is afgelopen weekeinde vanuit Nederland komen rijden met Bas, die nog even een paar dagen is meegezeild in de omgeving van Lissabon. Inmiddels is Bas teruggereden en liggen we nu in de haven van Cascais(vlakbij Lissabon).

De vorige keer was ik gebleven in Portosin. Vandaar ben ik verder gezeild naar de volgende ria en en daar een nachtje voor anker gelegen bij Escarabote. De volgende dag onder zeil vertrokken van deze plek en naar Pobra de Caraminal gezeild. Natuurlijk trots dat je weg kan zeilen zonder motor maar dat wordt dan later bij aankomst meteen afgestraft door een niet volledig gelukte aanleg manouvre waarbij ik de punt van de boot zo'n beetje in de steiger wou sturen, maar ja dat gebeurt soms en gelukkig geen schade.
Na een paar dagen verder gezeild naar Baiona, voor het eerst een tocht gehad met alleen maar zon en een heerlijk windje. Ik begon al een beetje te twijfelen of het nog zou komen. Leuke stad en daar dus ook weer een paar dagen gebleven.
Baiona was de laatste plaats in Spanje die ik heb bezocht en vanuit hier ben ik gevaren naar Povoa de Varzim. Ik wou hier maar een dag blijven liggen om naar Leixoes te gaan en daar Porto te bezoeken, maar kwam tot de ontdeking dat er een directe metrolijn was vanuit P. de Varzim en dus lekker gemakkelijk hier ingestapt naar Porto. Tegelijk hier ook een beetje uitgeziekt van wat koorts en een stevige verkoudheid.
Vanuit Povoa wou ik zo een flink stuk zuidelijk afzakken en dus weer een nachtje doorgezeild en onderweg in Peniche geankerd. 's nachts dolfijnen gezien die door lichtgevende algen zwemmen en dat is werkelijk fantastisch. Je ziet alleen het spoor van hun kapriolen en zo nu en dan een stukje van hun rug. Zo ben ik dus in Cascais aangekomen waar we nu nog liggen en vanwaar we morgen weer verder zeilen. Bestemming is nog niet gekozen.

Tot nu toe heb ik 1500 mijl gevaren(1 mijl = 1,8 km), en het solo zeilen is me prima bevallen. Het leukste van de reis tot zover vind ik toch gewoon het zeilen. Nu we de komende 6 maanden met z'n tweeen zijn zal het wel gezelliger zijn als we in een plaats/land bezoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Zeilreis van Nederland via Zuid-Europa en de Canarische Eilanden naar Suriname en het caraibisch gebied. In de zomer van 2008 via de Azoren weer terug. Bonne doet de hele reis. Ron alleen van 1 oktober 2007 tot 1 april 2008.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 14945

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: