En toen begon het voor mij ook echt. - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Ron Kemper - WaarBenJij.nu En toen begon het voor mij ook echt. - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Ron Kemper - WaarBenJij.nu

En toen begon het voor mij ook echt.

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

17 Oktober 2007 | Portugal, Cascais

Na maanden er naar uit te hebben gezien is het dan eindelijk zo ver, ik ben aan boord. Aan de ene kant had ik er vreselijk veel zin in, aan de andere kant was het ook niet makkelijk om juist nu voor zo’n lange tijd te vetrekken. Maar gelukkig hebben we tegenwoordig mobiele telefoons en andere manieren om kontakt te houden met huis.

Afgelopen vrijdagmiddag 12 oktober om 14:38 vertrokken met Bas en na exact 24 uur reden we Cascais binnen. We zijn bijna in een rechte lijn gereden via Antwerpen, Parijs, Bordeaux, Vitoria, Burgos, Salamanca en Lissabon. De reis ging erg voorspoedig en afgezien van wat verkeer in Nederland en een omweg door Antwerpen (met dank aan het navigatiesysteem) hebben we geen oponthoud gehad. Wel een paar vreemde voorvallen gezien: tot 2 x toe een auto met een klapband vlak voor ons en ergens in Frankrijk zag ik op de tegengestelde baan ineens een auto op zijn dak voorbij schieten... brrrrr.......

Na eerst alle tassen met kleding, eten en andere spullen aan boord te hebben gezeuld ben ik eerst mijn ‘hut’ een beetje in gaan richten. Bonne ligt altijd achterin en ik slaap dus de komende maanden in de punt. Het is eigenlijk een groot bed van ongeveer 2 meter lang en loopt van ongeveer 1.50m breed naar voren toe in een punt. Ik heb redelijk wat spullen in de 2 kastjes kunnen proppen en mijn kleding blijft gewoon in de tassen liggen. Ik heb er wel vaker gelegen en voel me er al helemaal thuis. Alle boeken, kadootjes, chocolaatjes, drop en ander spul hebben ook al hun plek gevonden en we hebben al het een en ander opgegeten.

De afgelopen dagen zijn we een beetje in de buurt van Lissabon wezen zeilen. De wind was erg onvoorspelbaar en we hebben ook flink wat tijd rondgedobberd. Zondag zijn we uitendelijk in Oeiras terechtgekomen (in de monding van de Taag) en gisteren hebben we het plan om naar Setubal te zeilen ook moeten laten schieten en zijn we naar Lissabon gegaan. Nu zakken we langzaam (weinig wind) de Taag weer af. Zagen net dat de Queen Elizabeth 2 hier vannacht is afgemeerd. Het is inderdaad een groot schip en levert een achtergrond voor wat mooie foto’s.

Voordeel van zo weinig wind de afgelopen dagen was wel dat we uitgebreid hebben kunnen vissen. Nou ja, een poging dan want we hebben ondanks alle mooie spullen nog niets gevangen. Nog geen verse vis dus maar dat komt vast nog wel. Morgen eens kijken of ik wat advies kan krijgen van de locals. Ben vooral benieuwd wat voor (kunst)aas ze hier gebruiken. Maar totdat we straks in Cascais zijn ga ik het weer gewoon proberen met wat we hebben.

Bas gaat vanavond weer richting huis, die eerste dagen waren erg leuk en zijn voorbij gevlogen. Bonne en ik moeten ons plan verder nog maken. We vetrekken morgen of donderdag richting het zuiden. Bonne heeft ook het idee opgevat om onderweg naar de Canarische Eilanden eerst nog Madeira aan te doen. Lijkt mij ook heel leuk want daar kom je anders niet zo snel. Het is wel iets van 150 mijl omvaren maar tijd hebben we vooralsnog genoeg...;-) En uiteindelijk bepalen wind en weer ook voor een groot deel onze koers en wat we wel en niet kunnen doen. We zullen de komende 5 maanden vast ons plan nog wel regelmatig aan moeten passen.

Dit was het ‘nieuws’ voor dit moment.

Tot binnenkort!
Ron (ook namens Bonne en Bas)

PS: Het is inmiddels woensdag de 17e en we liggen weer in Cascais. Bas is weer richting huis.

  • 17 Oktober 2007 - 19:50

    Astrid:

    Hey, leuk om zo te lezen hoe het met je is. Zat net met Yo te mailen en toen bedacht ik me dat ik nog niet op jullie site was geweest. Klinkt allemaal helemaal geweldig maar willen jullie wel even heel snel die korte broeken uitdoen:-) X

  • 18 Oktober 2007 - 07:21

    Yo:

    Nou vergeleken bij Bonne heeft Ron geen korte broek hoor.....en zo leuk zal die foto niet zijn als ze alledrie in hun blootje staan...daar heb ik een andere vent voor...;-)
    Jeetje Madeira...het eerste wat me te binnen schiet van NBBS periode...groen eiland...door veel regen...ouwelullen bestemming....hahahaha.
    Ik zeg: door naar Gran Canaria!!! Op naar de yoghurttoetjes!!! Ben bas vergeten te bellen voor de zoutjes...grumpf...weer mislukt!!
    Nou nogmaals...doe voorzichtig!!

  • 18 Oktober 2007 - 10:57

    M@rry:

    Lekker hoor om nog in je korte broek te kunnen rondlopen. Ga ik me hier niet meer aan wagen. Hé guys, veel plezier en ik kijk uit naar jullie stories.

  • 18 Oktober 2007 - 22:31

    Bas:

    Hahaha... Yo, toen je dit bericht schreef kon je me nog bellen...
    Ik was toen in Frankrijk en klaar om de zoutjes mee te nemen. Jammer dat ik je telefoonnummer niet had, want ik heb er wel aan zitten denken.

    Mannen, heel veel plezier de komende tijd, en als ik de lotto win, kom ik zeker nog even buurten, waar jullie dan ook zijn.

    Groets,
    Bas

  • 20 Oktober 2007 - 20:35

    Yo:

    Nou nog effe een mededeling voor Bas...zal hij wel niet meerlezen maar.....SHIT!!!!
    Ik zat er nog aan te denken....nou das balen...heb nog een lege zak hier liggen..de volgende keer als je naar Frankrijk gaat....moet je die maar meenemem!! Hahahaha

  • 21 Oktober 2007 - 18:47

    Danielle:

    Hey Ron,

    Hoe issie? We hadden je nog goede reis willen wensen, maar door alle trouw drukte enz. waren we net te laat! We hebben je verhaal net zitten lezen, gaaf hoor! Maak er wat van he? en heel veel plezier samen! en pas op he op die cabarische eilanden... Je weet wat Arie allemaal vertelede... ha ha. Champcella is alweer gepland voor 2008. Dus als je nog mee wilt niet te veel eten he?! Nee hoor ga eerst maar ff geneiten van de zee! groetjes Danielle en Roland

  • 23 Oktober 2007 - 13:10

    Maria:

    hallo Danielle, mag ik ook weten wat Arie over de eilanden heeft verteld...
    Ik dacht mij alleen druk te hoeven maken over zeemeerminnen !!!!!!
    Zo hou ik het echt geen vijf maanden meer vol !!!!!!!
    Ron wel aan de telefoon gehad en hij komt al aardig in zijn ritme... Heeft dolfijnen gezien en ik heb nog niet gehoord dat hij zeeziek over de reling stond... Zaterdag gaan ze naar Faro,daarna naar Madeira. Als ik iets meer weet laat ik het jullie ook allemaal weten( waar ze nu liggen konden ze alleen internet kopen voor drie dagen , beetje duur dus )

    Groetjes van Maria

  • 24 Oktober 2007 - 09:01

    Yo:

    Nee hoor maria....die zee meerminnen zijn de enige enge dingen waar jij zorgen om moet maken....en zelfs daar hoef hj je je geen zorgen om te maken....jij bent toch opper zeemeermin?? ;-)
    Wel goed dat jij effe info door geeft...was al zo nieuwsgierig waar ze waren...zaterdag dus naar faro en dan door naar ouwelullen bestemming....ach tis er vast heel mooi!!! Mag mezelf binnekort ook tot die categorie rekenen..;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Zeilreis van Nederland via Zuid-Europa en de Canarische Eilanden naar Suriname en het caraibisch gebied. In de zomer van 2008 via de Azoren weer terug. Bonne doet de hele reis. Ron alleen van 1 oktober 2007 tot 1 april 2008.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 14953

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: