Morgen de volgende etappe - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Ron Kemper - WaarBenJij.nu Morgen de volgende etappe - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Ron Kemper - WaarBenJij.nu

Morgen de volgende etappe

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

01 November 2007 | Portugal, Lissabon

Donderdag 01 november 19:00

De dagen vliegen voorbij! Vandaag is een nationale feestdag hier (all saints) en we zijn nog maar een dag gebleven. Het leek erop dat de hele stad werd versierd, maar tot nu toe nog weinig teken van een feest.... Bonne staat nu pannekoeken te bakken en ik zit aan dek een beetje te mailen. We hebben hier gartis internet. Het werkt prima in de stad en hier in de jachthaven af en toe. Wel luxe om even op je gamak met thuis te kunnen mailen en chatten.

De afgelopen 2 dagen hebben we weer wat klusjes aan de boot gedaan, o.a. de lijnen van de overloop vervangen en 2 extra handgrepen naast de ingang naar de kajuit gemaakt. Weer wat extra steunpunten om je aan vast te houden. Vanmiddag wat was uit gedaan en verder vooral een beetje aan dek liggen luieren en lezen.

Gisteren zijn we met een kabelbaantje een stuk de heuvels boven Funchal opgeweest. Daar een beetje rondgewandeld met mooi uitzicht op de stad en haven. We zijn lopend naar beneden gegaan en dat was nog een aardige klus. Er liep vroeger een treintje omhoog en we zijn via die oude weg omlaag gegaan. Bleek een rechte streep naar beneden te zijn met een flink hellinsgpercentage en geen enkel vlak stuk. Vandaag dus allebei pijn in omze benen...;-) Je kunt ook een stuk met een soort houten slede naar beneden. Gewoon over de weg tussen de autos door.

Het plan is om morgen richting Santa Cruz op Tenerife te vertrekken. De oostelijke eilanden (Lanzarote en Fuerteventura) liggen een beetje uit de route omdat we later weer naar het westen gaan. Gran Canaria ligt waarschijnlijk vol ivm vertek van een zeilwedtrijd. We houden het dus bij Tenerife en misschien een of twee van de kleinere eilanden in het westen. Als de wind het toelaat gaan we waarschijnlijk ook nog wel ergens een paar dagen voor anker, scheelt toch weer in de kosten.

Hmmm..... wil ik net het bericht op de site plaatsen valt mijn internet verbinding weer weg. Dan maar wat anders doen en morgen voor vertrek nog even de stad inlopen om het daar te proberen. En na 20min proberen heb ik weer een goede verbinding dus ik plaats dit snel.

Volgende bericht komt als het goed is niet eerder dan halverwege volgende week en dan van Tenerife.

Groetjes, Ron

• 01 November 2007 - 21:25

Yo:

Ja..je haar wordt lang...stuur karin wel met het volgende vliegtuig naar Tenerife...volgende week zei je hè??

• 02 November 2007 - 14:12

Ellen:

Hallo Ronnie en Bonnie,

Jullie hebben wel de perfecte tijd van het jaar gekozen. Hier is het druilerig en zo te zien is het bij jullie sleetje rijden in de zomer.

Komen jullie nog medereizigers tegen?

Zondag gaan we als het weer mee zit met Da & Ro fietsen. Waarschijnlijk in Schoorl.

Heel veel plezier en 'bon voyage'.

Liefs,
    Ellen

• 02 November 2007 - 14:22

Yo:

Dringt nu pas tot me door...je gaat gewoon niet naar Puerto de Mogan???????
    Jongen...das een gebrek aan jullie opvoeding!!

• 03 November 2007 - 20:00

Rob En Linda:

Hai Ron en Bonne, we kijken elke keer uit naar een bericht van jullie. Steeds weer leuk te lezen hoe de reis verloopt. Veel plezier en abrazos. Los ballos, Rob en Linda