Nog steeds in Santa Cruz de Tenerife - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Ron Kemper - WaarBenJij.nu Nog steeds in Santa Cruz de Tenerife - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Ron Kemper - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Santa Cruz de Tenerife

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

13 November 2007 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Ja, we liggen nog steeds in Santa Cruz, of eigenlijk moet ik voor mezelf zeggen dat ik er weer terug ben. Ik ben het afgelopen weekend namelijk 4 dagen naar huis geweest. Ruim 5 maanden van huis op zo’n prachtige reis is natuurlijk heel leuk, maar ook wel erg lang als je net een paar maanden daarvoor hevig verliefd bent geworden...;-)

Na mijn vorige bericht hebben we woensdag een auto gehuurd en zijn we het halve eiland over gecrossed. Het binnenland is echt prachtig! Je rijdt van de kust weg en binnen een half uur zit je al op zo’n 1300meter boven zeenivo. En na een uur zit je in het nationale park van de Teide waar je tussen de 2000 en 2300meter zit. Het uitzicht is dus ook de hele dag fantastisch omdat je aan alle kanten uitkijkt over de Atlantische Oceaan en ook de andere eilanden heel mooi kan zien liggen. Het landschap rond de Teide is erg ruig en je ziet overal vulkanisch gesteente in allerlei vormen en kleuren. De noordkant van het eiland is een stuk groener dan de zuidkant waar wij nu zitten. Doordat de wind meestal uit noordoostelijke richting komt en de wolken over de hoge bergen moeten valt daar meer regen dan in het zuiden. Wat nog wel het meest opvalt zijn de vele bananenplantages waar je tussendoor rijdt als je daar uit de bergen komt en naar de kust rijdt. Bonne was helemaal in zijn element op de smalle en steile kronkelweggetjes. Het duurde even voordat ik ook overtuigd was dat we al die blinde bochten ook echt gingen halen. In het zuidwesten liggen de grotere badplaatsen. Dan sta je dus ineens midden tussen de gigantische appartementcomplexen die blijkbaar vooral door Engelsen worden bevolkt. Ongetwijfeld een mooie bestemming als je een week van zon een zee wilt genieten maar wij hadden het er snel gezien. We waren vooral op zoek naar een strand om even van de zon te genieten en te zwemmen, maar die zijn hier erg dus gezaaid en dus overvol. Ach, die stranden vinden we straks in het Caraibisch gebied wel.

Tijdens mijn afwezigheid is Bonne de rest van het eiland gaan verkennen en heeft weer wat klusjes aan boord gedaan. Hij heeft ook weer 60 liter water en wat andere boodschappen aan boord gezeuld. We hebben nu 120 liter water in flessen. Samen met de 100 liter in de watertanks moet dat voldoende zijn voor de oversteek. Als we straks ruimte over hebben nemen we misschien nog wel wat extra mee. Je merkt nu trouwens dat het drukker begint te worden in de jachthaven en dat veel bemanningen bezig zijn met de laatste voorbereidingen voor hun Altantische oversteek. Overal wordt geklust, gepoetst en worden grote hoeveelheden eten en vooral water aan boord gebracht. Ons plan is nu om morgen richtng La Palma te vertrekken. Dat redden we niet in een dag dus we gaan morgennacht ergens voor anker of we zeilen door. Na een paar dagen La Palma dan door naar La Gomera. Daar dan nog een week goed uitrusten voordat we aan de oversteek gaan beginnen. Al met al zal het dus nog wel een kleine 2 weken duren voordat het echt zo ver is. Vandaag hebben we weer wat boodschappen gedaan en de gasfles met propaan weer (vol) opgehaald. Was bij elkaar een lekkere wandeling van 2 uur.

Ik las vorige week dat jullie me ineens voor van alles uit beginnen te maken: Floortje, Jamie Oliver en zelfs een stel meiden. OK, toegegeven, als ik over mijn nieuwe slippers ga vertellen wordt het misschien tijd te stoppen. En dan had ik nog niet eens verteld dat ze wit zijn met rode bloemetjes..... Ik ga stoppen en zo koken.

Toedeloe!
Ron en Bonne

• 13 November 2007 - 19:42

Yo:

Nou we kunne kwartetten hoor met de foto's van de omgeving van de teide...zie dat je "de duim van God" ook hebt vereeuwigd!!! Heb ik ook in 3 voud...;-)

• 14 November 2007 - 15:32

Maria:

Kapitein Bonne dank je dat scheepsmaatje Ron een paar dagen verlof kreeg...en... zijn ruwe baardje mocht laten staan!!!
    Op naar La Palma en binnenkort de oversteek.... Dikke knuffel voor de kapitein en zijn scheepsmaatje....