We gaan!!!! - Reisverslag uit San Sebastián de la Gomera, Spanje van Ron Kemper - WaarBenJij.nu We gaan!!!! - Reisverslag uit San Sebastián de la Gomera, Spanje van Ron Kemper - WaarBenJij.nu

We gaan!!!!

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

05 December 2007 | Spanje, San Sebastián de la Gomera

Allereerst iedereen bedankt voor de berichtjes op de site en de mailtjes. Maar....... we zijn nog niet weg. Vandaag hebben we nog flink wat klusjes aan de boot afgerond en vers fruit en groente gekocht. Niet eens zo heel veel want dat houden we toch maar een week of misschien 10 dagen goed.

Zaterdag zijn we met de bus naar de andere kant van het eiland gereden. Een erg mooie rit door een deel van het nationale park Garajonay. In Valle Gran Rey aan de kust een beetje over het strand geslenterd en wat gegeten. Het bleek dat we daarvandaan met een snelle veerboor weer terug konden naar San Sebastian dus dat hebben we maar gedaan.

Maandag een auto gehuurd en het eiland verder verkend. Ook 2 mooie wandelingen gemaakt door de bossen. Blijkbaar is het nationale park hier bijzonder in de zin dat het het laatst overgebleven oerbos is zoals dat duizenden jaren geleden in het Middelandse Zee gebied voorkwam. Daar is het in de laatste ijstijd verdwenen maar hier staat het nog. Het was in ieder geval erg mooi. Erg vochtig en we liepen regelmatig in de wolken. Ook nog geprobeerd een soort van tunnel door te lopen die ook op de wandelkaart stond. Bleek maar iets van 1.60m hoog te zijn en er liep wat water doorheen. We hadden natuurlijk geen lamp bij ons dus na 20 meter terug gegaan. Maar dat vonden we ook weer niet leuk. Dus vol goede moed er alsnog in gelopen bij het ‘licht’ van Bonne zijn mobile telefoon. En na elke 20 of 30 meter maakten we een foto met flits om te kijken hoe het volgende stuk eruit zag..... Na een meter of 80 werd het water direper en begonnen Bonne zijn schoenen vol te lopen. Toen zijn we toch maar omgekeerd en over de berg gelopen.

De roeiers zijn zondag vertrokken. Op 2 teams na. Van 1 team had er een een blessure aan zijn ellboog en die zijn gisteren alsnog vertrokken. Het laatste team had de boot niet op tijd klaar, maar we hebben begrepen dat die morgen (woensdag) vetrekken, ongeveer gelijk met ons dus. We hopen eigenlijk nog een paar roeiers in te halen. Leuk als afwisseling en we zijn ook gewoon benieuwd hoe ze het er vanaf brengen. We hoorden net ook dat 1 team al heeft opgegeven. Een van de 2 was overboord geslagen en de ander had 40min naar hem lopen zoeken. Ze zijn naar El Hierro gegaan.

Wij zijn nu zo goed als klaar en morgen (woesdag) gaan we. Eerst uitslapen en nog wat laatste boodschappem doen, als we ruimte hebben nog wat extra water. En ook nog een paar kleine klusjes doen. Denk dat we pas in de loop van de middag vertrekken. Op 2600mijl (4800Km) maakt die paar uur ook niet meer uit.

Via de sateliettelefoon probeer ik af en toe een berichtje naar Maria te sturen. Ze zal dan op de site laten weten hoe het ons afgaat en waar we zitten. Ik denk dat we ergens tussen kerst en oud-en-nieuw in Paramaribo aan zullen komen. Het kan eerder zijn, maar ook later. Hangt helemaal af van weer en wind...... De boot is klaar en wij zijn er ook wel aan toe weer een stukje te gaan zeilen.

Iedereen alvast fijne feestdagen en tot over een tijdje.

Ron en Bonne

• 05 December 2007 - 06:46

Ellen:

Hi guys,
    Onwijs veel plezier en succes. Ik zal jullie af en toe wat Reiki sturen ;-)
    (Voel je niets van hoor)
    Hoor weer van jullie over 3 a 4 weken.
    Have fun

Liefs,
    Ellen

• 05 December 2007 - 07:07

Yo:

Jeetje....nou ik ga mijn adem niet inhouden...pas alsjeblieft goed opelkaar...doe voorzichtig...ja ja...jullie zullen dat allemaal wel al 1000 x gehoord hebben.
    Maar vind het dan ook rete spannend en zal heeeeeeeel blij zijn als jullie weer wat laten horen hoor.
    Maar goed...denk dat ik daar niet de enige in ben....wil ook effe Maria effe sterkte wensen. En jullie alvast prettige kerstdagen...zal geen groot vreet festijn worden op die plas....hebben jullie gourmetstel mee?? ;-)
    Hele dikke kus!!!

• 05 December 2007 - 08:45

De Böckjes:

Goede reis, las het mailtje vandaag. We horen het wel.

groetjes,

• 06 December 2007 - 19:37

Maria:

Hallo allemaal,het is zover. Ron en Bonne zijn vertrokken en ik hoop en bid voor een uitdagende,spannende, maar vooral... veilige overtocht. Zodra ik iets verneem plaats ik dit zo snel mogelijk op de site om jullie ook op de hoogte te houden. Heb ze trouwens nog geprobeerd een mini-kerstboompje en kerstmutjes aan te praten voor onderweg, maar de groen/rode verlichting van het navigatie-systeem (tenminste als ik het goed verstaan heb)vonden ze al feestelijk genoeg...

• 06 December 2007 - 19:46

Maria:

Ahum, moet natuurlijk gewoon kerstmutsjes zijn...

• 08 December 2007 - 19:26

Maria:

Even melden dat Ron net contact heeft opgenomen.Tot nu toe gaat alles goed.
    Ze hebben om de beurt wacht, en ze slapen veel.Ze liggen op schema.
    Het weer is goed en het water rustig.
    De stemming aan boord is prima.
    Ik hou jullie op de hoogte.

• 12 December 2007 - 16:53

Maria:

Het gaat goed met Ron en Bonne. Het is weer is goed. Het water is rustig. Alleen ziet het er naar uit dat ze de kerst op het water vieren. De laatste dagen weinig wind. Verder gaat alles prima. groetjes maria

• 13 December 2007 - 16:18

Yo:

Gelukkig....hoorde vanochtend op het nieuws van een onverwachte storm in de caribean.....die was nu op weg naar Antigua.
    Maar goed...hoorde van Bas dat ze ver uit die richting zitten....

• 13 December 2007 - 19:01

Maria:

dank je yo, toch maar even doorgegeven, voor de zekerheid. maria

• 14 December 2007 - 14:29

Astrid:

Super om te lezen dat het goed gaat met die twee. Op de een of andere manier moet ik toch regelmatig aan ze denken. Dacht, laat ik de site maar is gaan bekijken. Zal voor jou, Maria, helemaal niet makkelijk zijn. Ik zal je mail blijven volgen.

Gr As

• 15 December 2007 - 11:28

Maria:

Inderdaad Astrid, het is niet altijd makkelijk. Wel fijn dat jullie meeleven met Bonne en Ron. En natuurlijk... zodra er weer nieuws is, plaats ik het direct op de site. Alvast allemaal fijne feestdagen. kerstgroetjes van Maria

• 19 December 2007 - 21:19

Maria:

Daar ben ik weer, voor ik het laatste nieuws over Ron en Bonne opschrijf, eerst even Patrick ( hopelijk op de juiste manier geschreven ! ) bedanken dat hij zo lief was na mijn computercrash alle gegevens te redden.
    Top! Niet te vergeten de moeder en zus van Ron die telefoonnummer en gegevens doorgaven zodat ik jullie weer op de hoogte kan houden. Dank, dank, dank.

Met Ron en Bonne gaat het goed. Het weer was wat regenachtig en de lucht grijs. Ze hebben zo ongeveer 1800 mijl er al opzitten en moeten er nog 800. Naar verwachting komen ze rond de tweede kerstdag aan in Parimaribo. Geloof dat ze dan een scheerbeurt en een douche wel zullen waarderen!!!! In ieder geval moest ik iedereen de groeten doen, dus bij deze !!!!
    Iedereen fijne feestdagen, en hopelijk kunnen ze op de boot ook nog een beetje genieten van de feestdagen.

• 23 December 2007 - 21:59

Yo:

Joepie...eindelijk weer bericht!!! Eh...niet naar naar jou bedoeld hoor Maria.....maar hoop dat ze snel aan de overkant zijn hoor!!!

• 24 December 2007 - 12:47

A De B:

Hey Rrrrrrrrrron! Prettig Kerstdagen en Gelukkig nieuwjaar, mijn vriend.

My Dutch was never good and is worse than ever now, so can we have a little bit more en Engelse, alstublieft!!

hope all your travels are safe and enjoyable and look forward to catching up with some wondrous tales soon.

Be well, be safe - be good!

Tot ziens.

de Banaan

• 26 December 2007 - 18:25

Yo:

Zijn ze er al??? Zijn ze er al??? Zijn ze er al!!!!

• 26 December 2007 - 21:03

Astrid:

Hahahah niet zo ongeduldig jij he;-). Denk dat ze nu eerst aan een lekker koud biertje zitten en een lekkere maaltijd. Hoop dat jullie er echt wel al zijn hoor. Blijf gewoon regelmatig de site bekijken. X

• 27 December 2007 - 09:07

Ben niet ongeduldig..;-)
    Vind het gewoon helemaal niks...2 jongentjes op die grote plas!!!
    Zal gewoon heel erg blij zijn met een teken van leven....dusse...niks bier....internet café....en mailen die hap...mag zelfs ongeschoren en geongedouched....ruik ik toch niet!!!....maae eh...geen foto's...;-)

• 27 December 2007 - 10:39

Pippi:

zucht...........

• 27 December 2007 - 14:29

Maria:

jaaa, ze zijn tweede kerstavond gearriveerd, ze hebben tot vandaag gewacht met de rivier opvaren. Zal wel te maken hebben dat het te donker was.
    Heb weer sms gekregen dus weer bereikbaar! Ze gaan vlakbij wal aan anker, er is geen haven. Meer info heb ik nog niet, maar zo snel mogelijk als ik weer iets weet... Dus hoera, ze zijn veilig aan de overkant.
    groetjes Maria

• 27 December 2007 - 21:31

Pippi:

bedankt voor je bericht maria.de hele onderneming gaan wij vast binnenkort lezen!

• 27 December 2007 - 22:29

Yes!!! Yes!! Yes!!
    En dit is geen immitatie van meg Ryan in "When Harry met Sally"...ben gewoon effe blij!!

• 28 December 2007 - 16:34

Maria:

Gisteren Ron nog even gesproken. Ze liggen naast een nederlander, deze heeft ze wat tips gegeven over restaurantjes en evt. oudejaarsviering. Ze moeten zich nog melden om een visum ( als ik het goed begrepen heb )aan te vragen. Ze hebben er zin in!... Ze hadden wat stroming in het water waardoor ze het anker drie maal weer omhoog moesten halen, maar uiteindelijk is dat ook gelukt. Ze zullen inderdaad met een bootje naar de kant moeten, er is geen haven. Ron zal binnenkort op zoek gaan naar internet om zelf alle sappige verhalen op te schrijven... W.s gaat dat nog enkele dagen duren. Hij gaat zijn uiterste best doen. Tot dan blijf ik opschrijven wat ik doorkrijg.
    Groetjes Maria

• 30 December 2007 - 13:18

Peter En Mary:

Maria, het was fijn om via jou toch een beetje op de hoogte te blijven van het hachelijke avontuur.
    Ben blij dat ze aan de "overkant" op de rivier liggen.
    Zullen echter geen "Tender" hebben dus hoe nu naar de wal??

Hallo boys.
    Gaaf dat jullie de overtocht met succes hebben gedaan. Het blijft een hele onderneming. Althans dat vinden wij.
    De Kerst op zee. Hoe was de maaltijd.
    Ook nog een klein kerstboompje meegenomen??

Inmiddels zullen jullie wel aan de wal geweest zijn en dan is een lekker koud biertje wel verdiend.
    Proost.

Hopen snel jullie verhaal te mogen lezen.
    Groetjes Peter en Mary en een gezellig oud en nieuw. Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.